100% pozitivnih ocena

Svi predmeti člana

Godina izdanja: 2009.
Oblast: Pozorište
Autor: Strani

Pozorišna kritika u crnogorskoj periodici 1917-1941. / Milovan Radojević

Podgorica 2009. Tvrd povez, 540 strana.
Napomena: u predgovoru, na nekoliko strana, tragovi markera (obeležen tekst); na zadnjih par strana , na donjoj ivici, trag polivanja vodom (kao na fotografiji); ako se to izuzme, knjiga je odlično očuvana.
K3

Poslije osnivanja Narodnog pozoriša Zetske banovine, naglo je porastao interes za taj oblik umjetnosti. Razuđeni i obimni repertoar prvog savremenog crnogorskog pozorištall pratila je novinska kritika, pa je, u periodu od 1931. do 1933, objavljeno i najviše prikaza. Iz jednog dijela članaka postaje jasnija slika da je misija (ne samo kulturna) Narodnog pozorišta bila planirana.
Tekstovi o pozorištu koji su objavljivani u međuratnoj crnogorskoj periodici mogu uslovno biti podijeljeni na: osvrte koji tretiraju kulturne prilike i stanje pozorišne djelatnosti, zatim kritike repertoarske politike, te pozorišne prikaze u užem smislu koji donose utiske o predstavama. Naravno, nerijetko u jednom članku nalazimo sve navedene aspekate. Veći broj novinskih prikaza je tek kratka vijest o predstavama, sa oskudnim ocjenama i sudovima, bazira nim na opštem utisku.
Ovaj (širi) izbor pozorišnih kritika obuhvata preko 400 tekstova, postavljenih u hronološki red kako su objavljivani, od autora koji su svoje članke publikovali u crnogorskoj periodici između dva svjetska rata (1917-1941). Autori mnogih prikaza koji su ušli u ovu knjigu ostali su anonimni, nijesu potpisivali tekstove ili su stavljali samo inicijale i šifre. Jedan broj nepotpisanih članaka, ili potpisanih samo inicijalima, izdvaja se pismenošću i razvijenijim stavom o određenoj pozorišnoj predstavi ili repertoaru, pa sam pokušao da otkrijem autore. Neki autori su se ponekad potpisivali i punim imenom, pa je bilo lakše razriješiti njihove inicijale kada su ih koristili, kao što su, na primjer, već ranije razriješeni: „V. L.”, „Vil” (Vido Latković), „I. Z.”, „I” (Ilija Zorić), „N. S. M.” (Niko S. Martinović), i dr. Otkrivanje ko se krije iza oznaka ili inicijala traži veliki istraživački trud koji ne može, izuzev u nekim slučajevima, domjeti pouzdane odgovore. Ovdje, abecednim redom, navodim uz prikaze Objavljena (i razriješena) imena oko 70 autora članaka koje sam unio, među kojima je jedan broj poznatih intelektualaca i književnika: Vitomir Bogić, Božo Bubalo, Stojan Cerović, Stanko Danilović, Risto Dragićević, Mirko Dragović, Janko Đonović, Filip Đukanović, I. N. Đurišić, Dušan Đurović, Ivo Frol, Des. T. Glišić, V. Gorljak, Đorđije Gvozdenović-Jezerac, A. Ivanović, Ljubomir Ivezić, M. Jeknić, Đuro Kavaja, Ilija Kavaja, Miloje Koča, Jovan Konjović, Mih. Kovačević, Predrag Kovačević, Andrija Lainović, Vido Latković, Petar Lisičar, Đorđije Lopičić, Savo Marić, Filip Marković, Marko Marković, Milutin V. Martinović, Niko S. Martinović, Radosav Medenica, Vladimir Milić, Stevan Mišolić, Stefan Mitrović, Vuk Mitrović, Blažo Mrvaljević, Špiro Mugoša, Nikčević, Božidar Nilević, Milutin N. Pavićević, Marko Petričević, S. M. Popović, B. Radojević, Vaso V, Radonjić, St. Radović, Marko Ž. Rakočević, Milan F. Rakočević, Stevan S. Raljević, Bl. Raspopović, Jovan Ražnatović, Vladimir Saičić, Ljubomir Samardžić, Samardžić, B. Savović, Vlad. Simović, Mirko Stanišić, Vaso Tomanović, Vuko Tomanović, M. Vukelić-Desanski, V. Vojinović, Milan Vukićević, Mihailo R. Vuković, Savo Vukmanović, Jovan P. Vukčević, Ilija Zorić.
Iz predgovora

Ovde unesite uslove koji su specifični za vas kao prodavca:
kako da se izvrši uplata,