100% pozitivnih ocena

Godina izdanja: 2012.
Oblast: Istorija umetnosti
Autor: Strani

Zagreb 2012. Tvrd povez, zaštitni omot, ilustrovano, veliki format (28,5 cm), 588 strana.
Knjiga je nekorišćena (nova).
Ods1

Knjiga `Kritike i eseji” Vere Horvat Pintarić izbor je iz njezina iznimno plodna kritičarskoga rada i obuhvaća objavljene kritike, eseje i studije u vremenskome rasponu od pola stoljeća, točnije od 1952. do 2002. Na kraju je knjige intervju koji je s autoricom vodio povjesničar umjetnosti i kritičar Ješa Denegri, a u kojem Vera Horvat Pintarić komentira svoj kritičarski, znanstveni i nastavnički put. Upravo je taj iscrpni razgovor važan dodatak knjizi, budući da iz njega upoznajemo kontekste u kojima su nastajali tekstovi iz prvoga dijela. Štoviše, upoznajemo intelektualno i znanstveno sazrijevanje autorice, knjige i autore na kojima je gradila svoju fascinantnu osobnost, baš kao i protagoniste s kojima se susretala, mjesta na kojima je gostovala, umjetnost koju je promatrala u neposrednom nastajanju. Od brojnih knjiga koje je Vera Horvat Pintarić dosad objavila, ova se iz više razloga može shvatiti kao summa ili možda resume njezine bogate znanstvene i spisateljske prakse. Istodobno, ovu knjigu izabranih kritika i eseja možemo razumjeti i kao temelj s kojega su tijekom godina izrastala druga autoričina djela, tako monografije o umjetnicima ili pak knjige studija kao što su ”Od kiča do vječnosti” (1979), ”Svjedok u slici” (2001) i ”Tradicija i moderna` (2009). Prvi tekst rukopisa žanrovski bi se mogao definirati kao recenzija knjige reprodukcija francuskoga slikara, grafičara i karikaturista Honorea Daumiera koju je tiskao zagrebački nakladnik ”Zora”, a objavljen je u ”Narodnom listu” (16.1.1952). Uzme li se u obzir kako je riječ o novinskoj recenziji, i to knjige reprodukcija, začuđuje ozbiljnost kojom je Vera Horvat Pintarić pristupila svojem zadatku. Naime, iz nekoliko stranica njezina teksta čitatelj se upoznaje ne samo s ličnošću Daumiera, nego i s vremenom njegova djelovanja. S druge strane, tekst je pisan u vrijeme snažne ideološke kontrole medija u ranome poratnom razdoblju. Ono što ovaj tekst izdvaja iz cjelokupne kritičarske produkcije u našoj sredini, to je širina referencija, jasnoća i preciznost iskaza. Vera Horvat Pintarić tako se zarana nametnula kao ključna kritičarska ličnost, a njezini su tekstovi bili iznimno važni i s informativnog aspekta, osobito oni posvećeni velikim međunarodnim izložbama, kao što su bili Venecijanski bijenali. U općoj oskudici informacija o relevantnim umjetničkim događajima, kritike Vere Horvat Pintarić odigrale su osobito važnu, upravo prosvjetiteljsku ulogu. Međutim, stajališta koja je autorica zastupala bila su podjednako aktualna i kada ih se čitalo u ŠIREM, međunarodnom kontekstu. Nije stoga čudno da je Vera Horvat Pintarić jedina iz naše sredine dobila nagradu za kritiku koju je dodjeljivao Venecijanski bijenale, i to za tekst objavljen u hrvatskim dnevnim novinama. Riječ je o tekstu posvećenom Pietu Mondrianu u kojem je autorica originalnom metodom rasvijetlila neke aspekte koji nisu dotada razmatrani kada je riječ o ovom velikanu moderne umjetnosti. S druge strane važna je bila i činjenica da je taj tekst pisan i objavljen u sredini, točnije u političkom sustavu, u kojem su još postojale rezerve prema umjetnosti kao što je Mondrianova. Ta je važna nagrada stvorila mogućnosti za autoričinu medunarodnu afirmaciju, za objavljivanje u uglednim časopisima, za gostovanja na simpozijima, izložbama i sveučilištima širom svijeta. Sve to iskustvo nalazimo u stotinama objavljenih tekstova razasutima po mnogobrojnim novinama, časopisima i katalozima, a prvi put sada unutar korica ove velike knjige.

Predmet: 77295129
Knjiga je nekorišćena (nova).
Ods1