100% pozitivnih ocena

Pozitivne: 43927

Pošalji poruku

Svi predmeti člana

Godina izdanja: 2004
Oblast: Arhitektura
Autor: Domaći

32266) KRITIČKI REFLEKSI 101 osvrt na savremenu arhitekturu Srbije , Milorad H. Jevtić , NIN izdavačka delatnost Beograd 2004 , značajna i dragocena knjiga o arhitekturi naše sredine, knjiga sa tematikom ne tako često prisutnom u svekolikom svetu knjige. Nastajala je tokom predhodne tri decenije istrajnim beleženjem i taloženjem kritičkih zapisa u štampanim i elektronskim medijima a ponajviše na stranicama NIN-a. Plod je trideset godina aktivnog prisust-va i plodonosnog učešća u jugoslovenskoj i srpskoj kritici… Svaki od stotinu i jednog (odabranog) kritičkog refleksa autentičan je trag vreme-na. To su tačke u nizu koje iscrtavaju impresivni vremenski luk - od prvih napisa o starom novobeogradskom Merkatoru (1974) do osvrta na novi Merkator (2004). Jevtićeva knjiga je bogate strukture i sadržajno razuđene strukture. Osim preovlađujućeg štiva - komentara novih objekata i aktuel-nih događaja, knjiga se bavi i teoretskim razmatranjima nekih opštih arhitektonskih i urbanističkih tema ili pak problematizacijom aktuelnih događanja vezanih za urbani razvoj fenomena grada. I sami kritički pri-kazi novih objekata uvek su prošireni i produbljeni predočavanjem istorijsk-og, društveno-ekonomskog ili prostor-no-fizičkog konteksta kao i uspostav-ljanjem relacija sa aktuelnim kretanji-ma i stilskim tendencijama na global-noj arhitektonskoj sceni… Metaforički rečeno, svaki od prilog u knjizi je, pop-ut pojedinačnih kadrova na films-koj traci ili pojedinačnih sličica stripa, istovremeno i mala zaokružena celi-na i gradivni element velike celine, u našem slučaju elemenat uzbudljive, mozaički složene, arhitektonske celine… Jevtićeva misao je precizna, jasna i pronicljiva, jezik bogat i slikovit, funkcionalan pre svega, lišen tonova egzaltacije i patetike (Iz predgovora prof. Darka Marušića)
mek povez, format 17,5 x 23,5 cm , potpis i posveta autora na predlistu , ćirilica, ilustrovano, 231 strana

CENOVNIK POŠTE SRBIJE od 1.aprila 2023. ZA PREPORUČENE TISKOVINE: :

od 101 g do 250 g 138 din