Blagoslov reči 2 - Mirjana Štefanicki PRIKAZI I PREDSTAVLJANJA

Dimenzije: N/A
Godina izdavanja: 2019

mali tiraz ,samo 300 primeraka

Izdavač: Prometej

lepo ocuvana ,necitana ,ima malo pisanja na unutrasnosti najavne stranice ,fali 1 prazna stranica ,predlist ,verovatno je bila posveta pa je otkinuto /

O knjizi

Ono što vezuje tumača sa novostvorenim jeste blagoslov reči kojima se iskazuje ljudska potreba za objašnjenjima i analizama, za produbljivanjem osnovne suštine. Iz te potrebe, čini nam se, a sa namerom da se i umetnosti reči i slike pridoda još koja mrva što tom kolaču inače pripada, nastala je knjiga prikaza i tumačenja Mirjane Štefanicki „Blagoslov reči“. I zbilja, kad se ova pesnikinja lati kritičkog posla, to znači da ona traži novi čulni prostor, kako bi sagledala teskobu već stvorenih oblika, i prilika u kojima oni nastaju, nekada i nepravično skrajnutih od vrednovanja i razmevanja. Zato je njena knjiga „Blagoslov reči“ novi otisak, kritička grafika sa poetičkom proznom ili likovnom podlogom uz pomeranje vrednosnog vremenika. …Paralelizam, koji nastoji da prati, jeste nužnost kretanja ka slici koje je ona ovako objasnila: „Slike nastaju izvan prostora – vremenske stvarnosti, ponekad na ivici metafizike i dalje sa izobiljem (…) motiva. Čak i tamo gde se naizgled čini da ih nema.“ … Umetnik mora biti na tom putu, podseća nas, koja veruje da isto doživljavaju i posmatrači na izložbi dok svetla naših očiju otkrivaju nove varijacije sa umetničkih dela. Milijan Despotović U ovoj knjizi, na više mesta, čitalac će moći da se obavesti o nizu knjiga. Kakav je to tek podvig pesnikinje. Stvoriti novo nebo. Novo sazvežđe od ovakvih imena. Spojiti petike i iskustva, predele, varoši i gradove. Kakvo i sa kojih sve strana pada svetlo na njene vrtove poezije. Ta limanska lirska duša, kako bi se s nežnošću moglo reći. Živi svoj san. Posvećenički! Sada već iskusno i zrelo, odgovorno i predano, promišlja, čita, odgoneta. Sve će čitalac naći u ovoj knjizi, sva ta ukrštena ogledala koja umnožavaju i osvetljavaju skriveni svet reči, i svojih i tuđih. A, može li reč biti tuđa i može li Štefanicki ne biti naša? Da se vidimo u ovom mraku. E zato služi i njena poezija. Da se raspoznamo u ovom nevidelu. I Delu. I svom i tuđem. Miodrag Petrović

(kutija 4)

pošiljke se šalju nakon uplate na račun ,poštom ili postexpresom

lično preuzimanje podrazumeva preuzimanje na mojoj kućnoj adresi u Kljajićevu